4 martie 2009

Care este cel mai REPREZENTATIV monument din Teleorman?

Greu de răspuns chiar şi pentru muzeografii teleormăneni. Am încercat să găsesc un răspuns la această întrebare, dar am ajuns la concluzia că aprecierile sunt subiective chiar şi atunci când sunt făcute de specialişti.
Intenţia era să aflu care este simbolul istoric al judeţului Teleorman? Un monument, un grup statuar, o biserică, o cetate, orice care să reprezinte judeţul Teleorman. Nimic concret. Aşa se explică de ce acest judeţ bântuie în anonimat şi nu prezintă niciun interes turistic şi istoric. E zona în care nu s-a întâmplat nimic de mii de ani.
Nu întâmplător pe stema judeţului găsim oi şi un banal pom, deşi mult mai indicat era să aibă reprezantat măgari şi un tufiş, căci doar nu degeaba se spune că Teleormanul este patria măgarilor (n.r. - iată ce înseamnă să fim aproape de bulgari!). În ceea ce priveşte tufişul, ar avea o explicaţie dacă luăm în calcul invazia maidanezilor.
Dar eu tot mă încăpăţânez să aflu care naiba este cel mai reprezentaziv monument din Teleorman. Tu ai habar? Dă-ţi cu părerea aici, şi poate împreună stabilim "emblema" judeţului. Adică facem treaba istoricilor noştri, preocupaţi acum cu săpăturile. E şi ăsta un vechi "obicei" românesc, ce-i drept.

3 comentarii:

  1. Cel mai important monument e Liviu Nicolae Dragnea. Nu stiai?
    DJ Lautar

    RăspundețiȘtergere
  2. Bravos DJ! Să înţeleg că lângă statuia lui Vasilică va sta cea a lui Dragnea pentru a putea veghea de aproape la Consiliul judeţean? Există, totuşi, o problemă. Nu se obişnuieşte să fie ridicate statui pentru cei aflaţi în viaţă. Aşadar, aştept şi alte variante, poate le-o dăm de cap, nu în cap!

    RăspundețiȘtergere
  3. În plus, v-aş ruga să fiţi atenţi la nuanţă, căci eu nu am cerut să aflu care este cel mai IMPORTANT monument, ci doar cel mai REPREZENTATIV monument din Teleorman? Aş vrea să găsim împreună emblema judeţului.
    Eu m-am gândit că cetatea Turris ar putea fi cel mai reprezentativ monument istoric, dar poate alţii se gândesc la discoteca lui Nicolae de la Zimnicea, căci de când nu mai funcţionează a devenit istorie.

    RăspundețiȘtergere

E cumva criză şi de cuvinte !?