13 februarie 2010

Ţeapă de 5 euro pe mobil

Ziua de 13 cu ghinion pentru unii. Dar pentru a nu se frige şi alţii ca mine, am să prezint succint cazul în sine pentru a nu păţi la fel. Am fost contactat telefonic pe mobil de un anume Petrescu, cum că dintr-o regretabilă eroare produsă din cauza blocării serverului Cosmote, aş avea de plată niscai convorbiri efectuate în Canada (în viaţa mea n-am sunat acolo!), în cuantum de 64 de euro.
Aflând o aşa veste şocantă, mi-am arătat imediat disponibilitatea de a remedia repede situaţia.
Astfel,cu o credulitate inexplicabilă, i-am pus la dispoziţie aşa-zisului operator COSMOTE şi ultimele 6 cifre de la CNP care, de obicei, formează parola de client. Era exact ceea ce avea nevoie pentru a-şi îndeplini planul!
Ceea ce este îngrijorător este faptul că, din câte se pare, ţeparul are acces la baza de date a Cosmote sau are pe cineva de la Cosmote care îi furnizează date cu privire la clienţii firmei (am sesizat Cosmote şi cu privire la scurgerea de informaţii din baza de date a clienţilor lor). Mai exact, acesta nu doar că-mi ştia numele, dar cunoştea şi data la care am devenit abonat Cosmote.
Cum de la Cosmote n-am primit niciun răspuns, deocamdată, luni voi sesiza şi IPJ Teleorman cu privire la această înşelăciune (aştept ca şi alţi teleormăneni care au fost înşelaţi astfel să facă o plângere la poliţie).
Mai mult, sunt dispus să-mi pun telefonul sub urmărire (dacă până acum n-a fost!), pentru ca şmecherii să poată fi prinşi mai uşor.
Cert este că nu sunt singurul ţepuit astfel. Oameni care lucrează în administraţia publică în diverse localităţi din Teleorman, dar şi alţi teleormăneni, au devenit victime ai acestor tâlhari. Vorbim aici de infracţiunea de înşelăciune prevăzută astfel în Codul Penal:
"Înşelăciunea - ART. 215 - Inducerea în eroare a unei persoane, prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obţine pentru sine sau pentru altul un folos material injust şi dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 12 ani.
Înşelaciunea săvârşită prin folosire de nume sau calităţi mincinoase ori de alte mijloace frauduloase se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani. Dacă mijlocul fraudulos constituie prin el însuşi o infracţiune, se aplică regulile privind concursul de infracţiuni"
.
Una peste alta, ca să nu mai lungim vorba, printr-o serie de operaţii pe care respectivul mi-a cerut să le efectuez de pe telefonul meu pentru ca "problema" să se rezolve, am primit la final un mesaj pe care individul mi-a cerut să nu-l citesc, ci să-l şterg fără să-l mai deschid, chipurile pentru a putea a fi decriptat nu ştiu ce anume. Lucru care, din nou, mi s-a părut ciudat, dar a fost tardiv. Căci în mesajul respectiv scria că tocmai am încărcat o cartelă prepay cu 5 euro, la numărul 0761260853. Numai că numărul după care am fost sunat era altul, şi anume 0769770261.
Astfel se dau acum ţepele la noi! De acest caz am înştiinţat în scris, pe e-mail (info@cosmote.ro), dar şi telefonic, pe cei de la Relaţii Cosmote. Aceşti 5 euro îi voi plăti ca popa în factura ce urmează să fie emisă, doar pentru că n-am prins şmenul înşelăciunii la timp.
Aşadar, atenţie mare cine vă contactează telefonic! Victimă a unei astfel de înşelăciuni poţi fi şi tu! În fond, prostia şi domnia se plătesc... Uneori cu vârf şi îndesat chiar.

Răspunsul a venit de la Cosmote, dar tardiv!
După 4 zile de la sesizarea făcută la Cosmote, am fost contactat telefonic. Mi s-a spus că încă din ziua în care am făcut sesizarea, creditul luat de pe abonamentul meu a fost consumat de către cel care m-a ţepuit. În consecinţă, nu s-a mai putut recupera nimic!
Măsura luată de Cosmote a fost doar aceea de a bloca cartelele cu cele două numere de telefon. În schimb, mi s-a sugerat să fac sesizare la poliţie. Ca să găsească ce? Acul în carul cu fân, bănuiesc.
"Cu privire la sesizarea dumneavoastră, vă recomandăm să vă adresaţi organelor de poliţie, urmând ca S.C. COSMOTE ROMANIAN MOBILE TELECOMMUNICATION S.A să pună la dispoziţia acestora informaţiile şi documentele solicitate şi disponibile în evidenţele noastre", este comunicarea pe care am primit-o de la Cosmote.

2 comentarii:

E cumva criză şi de cuvinte !?